Problem

Når en borger underskriver en blanket eller logger på alt andet end netbank, så står borgerens navn som "Pseudonym".

Løsning

Vedledning fra NemId's helpdesk.

Hvis du står angivet som pseudonym i dit certifikat (f.eks. i din NemPost/Min Rude) i stedet for med dit navn, skyldes det, at du ikke har opgivet dit navn, dengang du oprettede en NemID eller digital signatur. Hvis du ønsker at få dit navn vist, når du bruger digital signatur eller NemID, kan du logge på selvbetjeningen på www.nemid.nu og klik på Certifikater - Rediger indstillinger og klik ja ved "Skal dit navn fremgå af certifikatet". Alternativt kan du få hjælp ved at henvende dig til DanIDs support på tlf. 80 30 70 50. Hvis du er udenlandsdansker eller har navne- og adressebeskyttelse, har du desværre ikke mulighed for ændre dit navn via selvbetjeningen. Du kan i stedet møde op i Borgerservice, som kan hjælpe dig - husk gyldig legitimation.

Hvad har du på hjerte?

 

 

*
*
*
*
Send!

Vi vender tilbage med et svar så hurtigt, vi kan!

Mange tak for din besked.