Smarteyes’ hastige ekspansion kommer som et resultat af fokuseret markedsføring i form af kampagner og mange kreative in store-materialer til butikkerne.
Hurtig eksekvering uden at gå på kompromis med kvaliteten
Det høje aktivitetsniveau hos Smarteyes stiller krav om fleksibilitet og effektiv distribution af produkter som for eksempel backlit print til lyskasser, bordskilte, floor stickers, plakater, flyers og tidsbestillingskort. I praksis koordineres kampagner og design af butiksmaterialer af optikerkædens egen grafiker i tæt samarbejde med Dafolo, som varetager produktion og distribution til butikkerne. For Smarteyes er det afgørende, at de hurtigt kan føre gode og kreative ideer ud i livet – uden at gå på kompromis med produktkvalitet og sikkerheden for, at materialerne leveres til tiden i alle kædebutikker. Ifølge Smarteyes’ country manager Mads Kanstrup Poulsen opfylder Dafolo til fulde kædens forventninger til en professionel samarbejdspartner inden for grafisk produktion. Mads Poulsen siger; ”Vi er meget tilfredse med kvaliteten på produkterne fra Dafolo. Uanset, om det er et backlit print eller et synsprøvekort, kan vi være sikre på, at det visuelle udtryk er i orden, ligesom materialerne altid når vores butikker til den aftalte tid.”
Personlig kontaktperson giver tryghed i samarbejdet
Hos Dafolo er det en fast kontaktperson, der varetager den daglige dialog og koordinering af opgaver med Smarteyes. Det betyder, at usikkerheder eller tvivlsspørgsmål afklares forud for produktion eller distribution af materialer. Desuden er der rig mulighed for at få sparring omkring tiltag, der understøtter Smarteyes’ forretning, fordi kontaktpersonen i Dafolo har indsigt i optikerkædens værdier. Om betydningen af at have en fast kontaktperson siger country manageren i Smarteyes; ”Det er betryggende for os at kunne kontakte Dafolo med en idé, der inden for få dage er gjort til virkelighed. En kort proces fra ord til handling er afgørende for at vi kan fortsætte med at servicere endnu flere butikker.”