NemForm

- stærkt værktøj til rest-digitalisering

Enkle krav til digitale formularer?
NemForm gør det nemt at udvikle egne formularer

De ­fleste kommuner anvender en bred vifte af hjemmelavede Word- og pdf-skabeloner til intern kommunikation i kommunen. Nogle skabeloner giver brugeren mulighed for at indtaste data for herefter at gemme og indsende via e-mail som vedhæftet fil uden mulighed for digital signering. Andre af disse formularer fungerer som ”download og print”, hvor brugeren printer, udfylder manuelt og scanner og sender via e-mail eller sender pr. brevpost. Fælles for disse skabelonerne er, at det ofte halter med opdatering, da de foreligger i printet form eller kopien af formularen findes lokalt på den enkelte brugers pc.

Stærkt byg selv-værktøj
Med NemForm er det nemt at designe enkle formularer, der udnytter fordelene ved adgang via browser, digital signering og fremsendelse til valgfri funktionspostkasse i kommunen til viderebehandling. NemForm er udviklet og testet i tæt samarbejde med en række kommuner, der ønsker at kunne udvikle enkle indberetningsforløb ved selv at kunne designe formularer, som anvendes i en digital kommunikation med borgere, virksomheder eller medarbejdere. NemForm driftes af Dafolo, mens det indholdsmæssige ansvar ligger hos kommunerne.

Ny funktionalitet – kendt brugerflade
Værktøjet NemForm stilles til rådighed i Dafolos administrationssystem, hvor det er muligt at bygge nye formularer og redigere i eksisterende, selvopbyggede formularer. Bruger-interfacet er meget intuitivt og gør det for eksempel muligt at til- og fravælge obligatorisk udfyldelse af felter, slå digital signering til/fra og ­ flytte rundt på rækkefølgen af felter, der indgår i formularen. Efter en kort introduktion vil kommunens administrator kunne designe en formular og gøre den tilgængelig for anvendelse.

Vil du vide mere?

Hvad har du på hjerte?

 

 

*
*
*
*
Send!

Vi vender tilbage med et svar så hurtigt, vi kan!

Mange tak for din besked.