Afgangsprøverne er en helt ny sprogbrugssituation, hvor eleverne skal bruge sproget på en helt særlig måde
Eleverne bliver ikke kun vurdereret på deres faglige viden og kompetencer, men i høj grad også på deres evne til at bruge sproget til at formidle disse.
Elevens faglige og førfaglige ordforråd skal være i orden, samtidig skal eleven beherske forskellige teksttyper og genrer. Elever med dansk som andetsprog har særlig brug for eksplicit undervisning i disse elementer, ikke kun til afgangsprøven i dansk, men for at lykkedes bedst muligt i afgangsprøven som sprogbrugsituation.
Som deltager får du:
- viden om afgangsprøven som sprogbrugssituation
- konkrete værktøjer til, hvordan du underviser eleverne i prøvesprog
Målgruppe: Udskolingslærere, der skal føre tosprogede elever til afgangsprøve, dsa-lærere, læsevejledere samt andre med interesse for emnet.
Vi tilbyder blandt andet:
- Enkeltstående virtuelle oplæg med fokus på afgangsprøven som sprogbrugssituation og stilladsering af tosprogede elever.
- Korte forløb med vekselvirkning mellem oplæg og afprøvning af de konkrete værktøjer i praksis med eleverne.
Pris fastsættes i forhold til det enkelte forløb, der skræddersyes efter jeres behov.
Kontakt
Dorte Kristensen, telefon 9620 6666, e-mail: forlag@dafolo.dk eller konsulent Lisbeth R. Vesterheden, telefon 4139 4535, e-mail: lrv@dafolo.dk
Kontakt os for en uforpligtende dialog. Vi tager udgangspunkt i netop de udfordringer, som din skole står over for. Vi anbefaler længerevarende forløb eller turboforløb med opfølgning, fordi det er vores erfaring, at det giver den største positive forandring.