Den internationalt anerkendte forfatter og uddannelseskonsulent Dylan Wiliam ser formativ vurdering som værende blandt de mest centrale processer i al form for god undervisning, da den har til opgave at øge elevernes muligheder for at lære mere i den fortløbende læringsproces.
Men at gøre formativ vurdering til en fast del af undervisningen kræver mere end bare et par hurtige ændringer i lærerens praksis. Det kræver et skift i fokus – fra hvad der undervises i, til hvad eleven rent faktisk får ud af undervisningen.
På to konferencer i september vil Dylan Wiliam tage fat på udfordringen ved at vise, hvordan man kan praktisere læringsudbytteorienteret undervisning som en interessant, faglig og didaktisk udviklingsopgave, og give deltagerne en forskningsbaseret og praktisk indføring i brugen af formativ vurdering i klasserummet.
Neden for finder du links til detaljerede programmer for konferencerne, der afholdes den 15. september i Roskilde og den 16. september i Horsens.
Program for konference i Roskilde
Program for konferencen i Horsens
Pris: Kr. 3.198,- ekskl. moms pr. deltager. Der ydes 10 % rabat ved 3 tilmeldinger fra samme institution (samlet tilmelding).
Tilmelding: Bindende tilmelding senest den 10. juni 2016.
Tilmeld dig her til konferencen i Roskilde og tilmeld dig her til konferencen i Horsens.
|
|
Ny bog af Dylan Wiliam
Bogen præsenterer fem overordnede strategier for formativ evaluering. Derudover introducerer bogen mere end 50 praktiske teknikker til at implementere den formative evaluering i undervisningen og dermed løfte undervisningens kvalitet og som følge heraf også elevernes læring.
|
Få et smugkig i bogen!
Bogen kan bestilles på www.dafolo-online.dk eller
pr. telefon 9620 6666.