SikkerSend

- sikker, nem og professionel udveksling af følsomme data

Persondataforordningen udfordrer virksomheder i forhold til dokumentation af arbejdsgange og praksis omkring håndtering af persondata. Vi tilbyder en løsning, der på én og samme tid gør det muligt at overholde kravene om datasikkerhed samtidig med, at virksomhedens interne forretningsgange effektiviseres.
 

Sådan bruges SikkerSend

At sende og modtage sikkert med SikkerSend er enkelt. SikkerSend anvender NemID som signeringsløsning, og her anvendes CPR eller CVR-nummeret til sikring af autenticitet. 




 

Via SikkerSend får modtageren en e-mail med information om afsender med fyldestgørende information om, hvorfor de har modtaget beskeden. Det er med til at skabe tryghed og sikkerhed for relevans. E-mailen indeholder desuden link til et sikkert rum, hvor dokumenter med følsomme data signeres. Den fremsendte e-mail indeholder således IKKE personfølsomme oplysninger. Disse tilgås først, når brugeren klikker på linket og identificerer sig med NemID.
 

NemID som signeringsløsning

I SikkerSend anvendes NemId til signering. Denne løsning har i mange år været anvendt i det offentliges digitale løsninger og er dermed markedets mest kendte signeringsløsning. Da NemId anvender CPR-nummeret til sikring af autenticitet, indgår indtastning af modtagerens CPR- eller CVR-nummer som standard i SikkerSend.

Standardudgaven af SikkerSend indeholder funktionalitet til for eksempel:

  • ansættelseskontrakt til gennemlæsning og signering

  • samtykkeerklæring til signering

  • tro og loveeklæringer (f.eks. ved udlevering af firmamobil og PC)

  • indhentning af personoplysninger og kontonummer til oprettelse i lønsystem

  • erklæring om tavshedspligt
     

Automatisk advis til afsender

SikkerSend indeholder funktionalitet til automatiske påmindelser, inden 30-dages perioden for opbevaring af persondata udløber. Det giver mulighed for, at den administrative medarbejder aktivt kan tage stilling til, om modtageren eksempelvis skal have et opkald med en påmindelse også. Dette kan være relevant i sager, hvor antallet af dage fra modtagelse til signering har betydning. Påmindelsesfunktionaliteten er desuden en service over for modtagerne, der måske har været i gang med at udfylde og signere men ikke fået afsluttet processen.
 

Flere underskrivere

SikkerSend indeholder mulighed for fremsendelse af dokumenter til signering af et vilkårligt antal modtagere. Dette kan for eksempel være relevant i forbindelse med en bestyrelses underskrivning af referat fra generalforsamling eller årsregnskaber.
 


Potentiale for effektivisering

SikkerSend er udviklet som en klientløsning, hvor softwaren installeres lokalt hos virksomhedens brugere. Det giver mulighed for at integrere SikkerSend med jeres dokumentsystem med automatisk arkivering af signerede dokumenter.

Til løsningen har vi udarbejdet en databehandleraftale, revisionserklæring samt en underdatabehandleraftale for Itadel A/S, der hoster vores løsning.
 

Tilføj virksomhedens egne forløb

Standardudgaven af SikkerSend kan udvides med et modul, hvor I kan udvikle jeres egne forløb til indsamling, udveksling af data og signering – uden særlige it-udvikler- kompetencer. Det kunne for eksempel være forløb til fremsendelse af samarbejds- aftaler til leverandører eller fortrolige forretningsplaner til banken.

Vil du vide mere?

Hvad har du på hjerte?

 

 

*
*
*
*
Send!

Vi vender tilbage med et svar så hurtigt, vi kan!

Mange tak for din besked.