Problem

Problemer med at tilgå en blanket via Borger.dk eller kommunens hjemmeside eller du forsøger at underskrive en PDF blanket i Adobe Reader 11 via Internet Explorer 11 eller f.eks. Chrome, med Internet Explorer 11 installeret på computeren, så bliver du ikke sendt videre til NemID signeringssiden eller får en fejl.

Løsning

Problemet er et kompatibilitetsproblem mellem Adobe Reader 11, IE11 og Microsoft Essentials. Årsagen er ukendt, men løsningen er som følger:

Husk! Sørg for at installere et andet antivirus program, når nedenstående procedure er gennemført.

Udfør følgende steps for at løse problemet:

  1. Luk alle åbne browser vinduer (Gælder alle browsere)
  2. Åben Fjern et program (Programmer og Funktioner) i Kontrolpanelet
  3. Find Microsoft Security Essentials og tryk på den

  1. Klik på knappen Fjern og herefter Fjern igen i det vinduer der dukker op.
  2. Når programmet er fjernet, trykkes på Udfør
  3. Luk Programmer og Funktioner vinduet og start Internet Explorer
  4. Tryk på tandhjulet i højre hjørne og vælg Internetindstillinger
  5. Vælg fanebladet Avanceret og tryk på knappen Nulstil
  6. Tryk Nulstil uden at sætte flueben i Slet personlige indstillinger

  1. Tryk herefter Luk. Luk Internet Explorer og start den igen.
  2. Prøv nu igen at tilgå løsningen. Nu vil PDF'en åbne direkte i browseren og det er nu muligt at underskrive blanketten.

Hvad har du på hjerte?

 

 

*
*
*
*
*
Send!

Vi vender tilbage med et svar så hurtigt, vi kan!

Mange tak for din besked. 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få gratis viden og nyheder direkte i din indbakke. Vi lover, du bliver inspireret.

Vælg dit interesseområde