Gem dette til senere.

 

*
Send til mail!

Mange tak

Dafolos forlagsekspedition

- fordi personlig service og gennemskuelig økonomi gør en forskel 

Mere end 60 års erfaring med logistik og distribution

Vi har i en lang årrække varetaget ekspeditionen af udgivelser fra Dafolos eget forlag til kommuner, folkeskoler, pædagogiske institutioner og virksomheder i ind-og udland. I dag ekspederer og distribuerer vi bøger med respekt og professionalisme for mere end 300 forlag til boghandlere og et stort antal private kunder fra vores lager i Frederikshavn.


 

Som Dafoloekspederet forlag får I blandt andre disse fordele:

  • Dag-til-dag-levering
  • Distribution til boghandlere, forhandlere, B2B-kunder og B2C-kunder i ind- og udland
  • Håndtering af ordrer fra BiBi/bogportalen.dk
  • Track-and-trace på alle forsendelser
  • Enkle og gennemskuelige afregninger
  • Fleksibilitet og personlig service
  • Adgang til webportal med aktuelle salgstal, lagerbeholdning, rapporter m.m.
  • Et stærkt kvalitetsstyringssystem med meget få fejlleverancer
  • Niveau 40-sikret og fugtstyret lager
  • Forsikring af kundens lagerbeholdning
  • Makulering af bøger
     

Åben alle

Enkel og overskuelig afregning

Her kan du  downloade et eksempel på en månedsafregning af lagerføring og ekspedition og se de mange elementer, der automatisk indgår i vores prismodel.

Vores lager håndterer jeres bøger og materialer med respekt og professionalisme med en effektiv lagerautomat som omdrejningspunkt. Vi har udarbejdet en video, der giver et lille indblik i hverdagen på vores lager:

Kom let i gang

- og få en god start
For at gøre det nemt at blive kunde hos os, har vi udarbejdet en guide til forlag, der skal starte op som kunde hos vores ekspedition:

  1. Oprettelse af varer
    For at vi kan oprette jeres varer i vores system, har vi brug for en kommasepareret fil fra jer, der som minimum indeholder oplysninger om ISBN-nummer, titel, vægt, eget varenummer (hvis forskellig fra ISBN) og pris.

  2. Modtagelse af bøger
    Hvis I tidligere har fået distribueret bøger fra en anden forlagsekspedition, hjælper vi gerne med råd og vejledning omkring udlevering af bøger. Vi har erfaringer med opgaven fra en række af vores nuværende kunder. Når vi modtager bøgerne kontrollerer vi, at antallet stemmer med følgesedler, inden bøgerne lægges på lager og er klar til distribution. Er der bøger, som ikke er i orden, bliver de lagt til side, og det aftales nærmere med forlaget, hvad der skal ske med disse. I får en melding fra os om resultatet af optællingen og en klarmelding, når vi er parate til at modtage ordrer og distribuere forlagets bøger.

  3. Korrekte data til Bogportalen
    I forbindelse med oprettelse af kunde hos os, skal forlagets varenumre oprettes i en ”butik” i Bogportalen. Har I ikke selv erfaring med opgaven, hjælper vi gerne, ligesom vi fremsender en udførlig brugervejledning. Det er vores erfaring, at der kan gå op til 14 dage, før der er oprettet en butik med varer, som forlaget kan anvende. Så snart forlagets varer er flyttet eller oprettet i ”butikken” på Bogportalen, begynder vi at tage imod bestillinger fra boghandlerne. Er jeres bøgerne endnu ikke kommet på plads vores fysiske lager, vil bestillingerne blive registreret som restordrer og leveret, ligeså snart bøgerne er tilgængelige på vores lager.

  4. Pluk, pakning og forsendelse
    Bestillinger der indtastes i Bogportalen, ekspederes den følgende hverdag. Bestillinger der indtastes via www.dafolo-lager.dk eller i forlagets egen webshop inden kl. 12, ekspederes samme dag. Hvis der er ekstra travlhed, som f.eks. omkring jul, vil ordrer blive leveret hurtigst muligt, og vi vil tilstræbe at levere dem fra dag til dag.

  5. Modtagelse af returvarer
    Boghandlere kan returnere bøger i forhold til forlagets egne returregler, der vises i Bogportalen. Som en del af vores ydelse registrerer vi bøger, der sendes retur. Kunden krediteres, og bogen og dens stand kontrolleres ved modtagelsen.

  6. Overblik på www.dafolo-lager.dk
    Forlag, der anvender vores ekspedition, har mulighed for at få adgang til en lukket webportal. I bestemmer selv, hvor mange medarbejdere, der skal oprettes som brugere. Portalen giver mulighed for at se den aktuelle status for ordrer og lagerbeholdning samtidig med, at I har mulighed for at få vist forskellige typer af rapporter og statistikker.

Vil du vide mere?

Hvad har du på hjerte?

 

 

*
*
*
*
*
Send!

Vi vender tilbage med et svar så hurtigt, vi kan!

Mange tak for din besked. 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få gratis viden og nyheder direkte i din indbakke. Vi lover, du bliver inspireret.

Vælg dit interesseområde